We vervoeren niet alleen uw containers.
Wemaken de wegen vrijverminderen uw uitstootvermijden fileszijn uw partner
Wie we zijn
Combinant (Combined Terminal Antwerp) is een open access spoorterminal voor intermodaal transport, gelegen in de Antwerpse haven.
Combinant werd opgericht als joint venture tussen BASF, Hupac en Hoyer met steun van Europa en de Vlaamse Overheid.
Door een deel van het wegvervoer te vervangen door spoorvervoer wordt het milieu minder belast.
Diensten
Tankreparatie
Wagonreparatie
Wagon rangeringen
Stuffing and stripping
Lining
Reefer aansluitingen
Depot (non ADR)
Opslag
Voor meer informatie over deze diensten kunt u mailen naar info@combinant.be
Intermodaal Transport
Bij intermodaal transport wordt, in het af te leggen traject tussen leverancier en klant, een groot deel van het wegtransport vervangen door spoortransport.
Hierdoor ontstaat er minder verzadiging op de (snel)wegen, heeft het transport een kleinere milieu impact en worden de wegen veiliger.
Locatie
Combinant is gelegen in het noorden van de haven van Antwerpen en is makkelijk bereikbaar via de autosnelweg A12 en via de Scheldelaan.
De oppervlakte van Combinant bedraagt ongeveer 1 km op 100 m oftewel 20 voetbalvelden.
Treinnetwerk
Door de centrale ligging in de Antwerpse haven en de samenwerking met verschillende treinoperatoren kan Combinant een uitgebreid Europees treinnetwerk aanbieden.
Bestemming | Roundtrips | Operator |
---|---|---|
Bettembourg | 3x | CFL |
Le Boulou | 3x | CFL |
Terneuzen | 3x | Hupac |
Barcelona | 10x | Hupac |
Perpignan | 10x | Hupac |
Ludwigshafen | 5x | Hupac |
Duisburg DGT | 3x | Hupac |
Busto | 6x | Hupac |
Duisburg Duss | 3x | Kombiverkehr |
Madrid | 2x | Kombiverkehr |
Verona | 3x | Mercitalia |
Bayonne | 4x | Novatrans |
Joint Venture
Combinant werd opgericht als joint venture tussen BASF, Hupac en Hoyer met steun van Europa en de Vlaamse Overheid.
- BASF Antwerpen is de grootste chemische productiesite van België. BASF Antwerpen streeft naar een duurzame “supply chain” door het aandeel wegtransport te reduceren ten voordele van spoortransport.
- Hupac is marktleider in transalpijns gecombineerd transport met de Benelux als hoofdmarkt.
- Hoyer wil zijn terminal infrastructuur uitbreiden om een pan-Europees intermodaal netwerk te bouwen.
Groen aspect
Door de vervanging van wegtransport door spoortransport zorgt Combinant ervoor dat er jaarlijks 140,000 vrachtwagens minder rondrijden op de wegen.
140,000 vrachtwagens minder staat voor jaarlijks 30000 ton minder CO2 uitstoot.
140,000 vrachtwagens minder staat ook voor jaarlijks 50 miljoen minder rijkilometers of dagelijks 10 km minder file.
Support
Combinant werd opgericht met steun van EFRO (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) en met cofinanciering vanuit de Vlaamse Overheid.
De steun kadert in het Operationeel Programma “Regionaal Concurrentievermogen en Werkgelegenheid” Vlaanderen 2007-2013, prioriteit 3: “Het realiseren van een duurzame versterking van de economische poorten en de internationale multimodale bereikbaarheid“.
Combinant voldoet aan dit programma omdat het:
- de supply chain efficiënter maakt
- het wegennet ontlast
- de milieu-impact reduceert
- werkgelegenheid creëert
- het Europees intermodaal netwerk versterkt
De verdeling van de steun is als volgt:
- Steun EFRO: 4,37 miljoen EUR
- Steun Vlaamse Overheid: 4,92 miljoen EUR
- Totale investering: 28,62 miljoen EUR
Laatste nieuws
Aangepaste openingsuren feestdagen
Aangepaste openingsuren
Getuigenissen
Combinant biedt als terminal belangrijke toegang tot het Europese netwerk van intermodaal transport en is al jaren een betrouwbare partner.
Met hun ruime aanbod aan bestemmingen in Europa is Combinant uitgegroeid tot een onmisbare terminal voor de haven van Antwerpen.
Wat onze bezoekers zeggen
Contact
Combinant NV
B-2040 Antwerp
Za 08:00 – 12:00
Downloads
Tarieven |
---|
Formulieren |
---|